Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar. Du kan vara scout genom hela livet.

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

Vill du prova på?  Klicka här för se vilka avdelningar och grupper vi har för olika åldersgrupper.

Sugen på att bli scoutledare eller har du varit scoutledare och funderar på att börja igen?

Du som är vuxen och skulle tycka det var roligt att själv bli scout, hjälpa till att stödja och ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Via oss får du kunskapen, gå kurser och många nya vänner.

Du som tidigare varit scoutledare eller scout och fortfarande känner suget efter en meningsfull fritidssysselsättning, ta vara på möjligheten att var med i en scoutkår som vill ta vara på dina kunskaper.  Vi i Handens scoutkår har ett stort tillskott på nya barn och välkomnar flera ledare som  tillsammans med oss kan ge dessa barn en meningsfull fritid.

Om  du känner för detta så anmäl ditt intresse här